A wholly-owned Airbus subsidiary, Airbus Atlantic, a global player in the aerostructures field, was officially established on 1st January 2022. The new company groups the strengths, resources and skills of Airbus’s sites in Nantes and Montoir-de-Bretagne, the central functions associated with their activities, as well as the STELIA Aerospace sites worldwide.
This unification is part of the transformation project announced in April 2021, aimed at strengthening the value chain of aerostructure assembly within Airbus’s industrial setup, this activity being considered as core business. It marks the intention to gain competitiveness, innovation and quality for the benefit of Airbus’s programmes of today and tomorrow.
As such, Airbus Atlantic will be an essential element in the group’s value chain and will play a key role with regard to the aerostructure supply chain, with more than 500 direct suppliers (flying products) and more than 2,000 indirect suppliers (general procurement products).
« At the heart of Airbus, Airbus Atlantic aims at meeting the great challenges linked to a sustainable aviation industry, pioneering new technologies”, said Cédric Gautier, CEO of Airbus Atlantic. “Our first mission will be to ensure the satisfaction of all our customers and to establish new standards of excellence in terms of quality and operational efficiency. I have full confidence in the talent, enthusiasm and commitment of the Airbus Atlantic teams to write this new chapter of our history with success.”
With 13,000 staff in 5 countries and 3 continents, and an estimated business volume of around 3.5 Bn euros, Airbus Atlantic is the world number two for aerostructures, world number one for pilot seats and ranks in the top three for Business Class and First Class passenger seats, which continue to be marketed under the STELIA Aerospace brand.
As such, Airbus Atlantic will be an essential element in the group’s value chain and will play a key role with regard to the aerostructure supply chain, with more than 500 direct suppliers (flying products) and more than 2,000 indirect suppliers (general procurement products).
« At the heart of Airbus, Airbus Atlantic aims at meeting the great challenges linked to a sustainable aviation industry, pioneering new technologies”, said Cédric Gautier, CEO of Airbus Atlantic. “Our first mission will be to ensure the satisfaction of all our customers and to establish new standards of excellence in terms of quality and operational efficiency. I have full confidence in the talent, enthusiasm and commitment of the Airbus Atlantic teams to write this new chapter of our history with success.”
With 13,000 staff in 5 countries and 3 continents, and an estimated business volume of around 3.5 Bn euros, Airbus Atlantic is the world number two for aerostructures, world number one for pilot seats and ranks in the top three for Business Class and First Class passenger seats, which continue to be marketed under the STELIA Aerospace brand.
FRENCH VERSION
Création d’Airbus Atlantic, nouvel acteur global des aérostructures
@Airbus #aerostructures
Toulouse, 3 janvier 2022 – Filiale d’Airbus à 100%, la société Airbus Atlantic, acteur de dimension mondiale dans le domaine des aérostructures, a officiellement vu le jour le 1er janvier 2022. La nouvelle entreprise regroupe les ressources et moyens des sites Airbus de Nantes et Montoir-de-Bretagne, les fonctions centrales associées à leurs activités, ainsi que les sites de STELIA Aerospace dans le monde.
Ce regroupement s’inscrit dans le cadre du projet de transformation, annoncé en avril 2021, visant à renforcer la chaîne de valeur de l’assemblage d’aérostructures dans l’ensemble du système industriel d’Airbus, cette activité étant considérée comme étant cœur de métier. Il marque une volonté affirmée de favoriser la compétitivité, l’innovation et la qualité au profit des programmes Airbus d’aujourd’hui et de demain.
A ce titre, Airbus Atlantic sera un maillon essentiel de la chaîne de valeur du groupe et jouera un rôle clef vis-à-vis de l’ensemble de la supply chain aérostructures auprès de plus de 500 fournisseurs directs (produits aéronautiques) et plus de 2000 fournisseurs indirects (achats généraux).
“Au cœur d’Airbus, Airbus Atlantic a pour ambition de répondre aux grands défis d’une industrie aéronautique durable et pionnière en matière de nouvelles technologies”, a déclaré Cédric Gautier, CEO d’Airbus Atlantic. “Notre première mission sera d’assurer la satisfaction de l’ensemble de nos clients et d’établir de nouveaux standards d’excellence en termes de qualité et d’efficacité opérationnelle. J’ai toute confiance dans le talent, l’enthousiasme et l’engagement des équipes d’Airbus Atlantic pour écrire cette nouvelle page de notre histoire avec succès.”
Forte de quelque 13 000 collaborateurs répartis dans cinq pays et sur trois continents, et avec un volume d'activité estimé autour de 3.5 milliards d’euros, Airbus Atlantic est le numéro deux mondial dans le domaine des aérostructures, le numéro un mondial dans le secteur des sièges pilotes et figure dans le Top 3 pour les fauteuils passagers Classe Affaires et Première Classe, qui continuent d’être commercialisés sous la marque STELIA Aerospace.
Ce regroupement s’inscrit dans le cadre du projet de transformation, annoncé en avril 2021, visant à renforcer la chaîne de valeur de l’assemblage d’aérostructures dans l’ensemble du système industriel d’Airbus, cette activité étant considérée comme étant cœur de métier. Il marque une volonté affirmée de favoriser la compétitivité, l’innovation et la qualité au profit des programmes Airbus d’aujourd’hui et de demain.
A ce titre, Airbus Atlantic sera un maillon essentiel de la chaîne de valeur du groupe et jouera un rôle clef vis-à-vis de l’ensemble de la supply chain aérostructures auprès de plus de 500 fournisseurs directs (produits aéronautiques) et plus de 2000 fournisseurs indirects (achats généraux).
“Au cœur d’Airbus, Airbus Atlantic a pour ambition de répondre aux grands défis d’une industrie aéronautique durable et pionnière en matière de nouvelles technologies”, a déclaré Cédric Gautier, CEO d’Airbus Atlantic. “Notre première mission sera d’assurer la satisfaction de l’ensemble de nos clients et d’établir de nouveaux standards d’excellence en termes de qualité et d’efficacité opérationnelle. J’ai toute confiance dans le talent, l’enthousiasme et l’engagement des équipes d’Airbus Atlantic pour écrire cette nouvelle page de notre histoire avec succès.”
Forte de quelque 13 000 collaborateurs répartis dans cinq pays et sur trois continents, et avec un volume d'activité estimé autour de 3.5 milliards d’euros, Airbus Atlantic est le numéro deux mondial dans le domaine des aérostructures, le numéro un mondial dans le secteur des sièges pilotes et figure dans le Top 3 pour les fauteuils passagers Classe Affaires et Première Classe, qui continuent d’être commercialisés sous la marque STELIA Aerospace.
- LYFtvNews (En) Europe contributes 30% to global Travel & Tourism GDP
- LYFtvNews (En) - New global protocols to restart the Travel & Tourism sector
- LYFtvNews En - World Economic Forum Virtual Global Collaboration
- LYFtvnews in english : Airbus Defence and Space
- LYFtvNews En - Azorra orders 22 Airbus A220 Family aircraft
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum